Tuesday 13 March 2012

Tambah Ilmu Siri 7

         Kelas seterusnya ialah kelas memahirkan diri dalam kelas fondant... Saya attend untuk kesekelian kalinya di bengkel Sis Lea untuk mempelajari basic fondant.  Saya hadir bersama kak Tmawardina... dapat kenalan baru... seronok sngt belajar bersama sis...

        Walaupun sebenarnya saya dah ada basic fondant semasa belajar ngn Kak Zai... tapi almaklumlah.. bila x pernah praktis... banyak jugak ilmu yg terlupa.... so untuk memantapkan lagik kemahiran saya.. saya belajar la plak ngn sis lea... lain cikgu lain ilmunya.... lain caranya....

       Bagi saya pula, walaupun saya dah pernah pergi kelas fondant... masih banyak kekurangan ilmu yg saya perlu belajar... Mungkin ada yg kata saya membazir wang.... tapi tidak bagi saya... ilmu tu penting... lagik banyak kita menuntut, lagik banyak benda yang kita tak tahu rupanya..... Betul tak?


 

Inilah rupa kek fondant yang saya buat... Kek yang saya guna adalah kek buah.



Ini plak rupa kek fondant masa saya blajar ngn Kak Zai...



Di dalamnya, Kak Zai menggunakan kek butter orange. Saya suka resepi kek yang Kak Zai ajar.. sebab rasanya sedap....

Dengan siapa pun saya belajar... bagi saya, tiada apa kekurangan.... setiap cikgu ada kelebihan masing2.... yang penting ilmu yg diberikan kepada saya....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sweet Bite Enterprise Template by Ipietoon Cute Blog Design