Monday 17 October 2011

Caramel Cake, ordered by Hanim

Hola kawan2...

Khamis malam ari tu, saya ada dpt sms dari someone yang dia teringin nak makan kek... dia tengah blogwalking kat blog saya... dia tanya berapa n bila boleh dapat... time tu saya memang dah tido... kalo x silap saya dpt sms org tu dalam pukul 12 lebih.. boleh kata dah masuk ari Jumaat la.. bukan Khamis lagik dah... di sebabkan mengantuk yg amat sngt, saya x jawb sms tu... sambung tido balik.... ekekkeke

Keesokan harinya, saya pun sms balik kat org tu, rupa2nya si Hanim, x classmate saya masa blajar kat maktab dulu....aiseh..sorila anim, akak dah kehilangan semua nombor member2 kat handphone lama... Anim kata dia tgh cuti pantang kat rumah mak dia di Titi Gantung. Baru jek abis pantang, so tekak tu teringin nak makan macam2.... aduyyaiiiii anim, jangan salah makan..nanti merana badan n baby.

So dia kata, dia teringin nak makan carrot cake or caramel cake... saya suruh anim decide sendirik... Last2, anim order caramel cake... alamak, saya plak yg susah ati, sebab caramel cake tu saya jarang buat n agak remeh temeh skit kejenya... kalo salah kat meringue, kek x naik... kalo salah kat karamel, x cantik jadiknya... aduuuusssss.... xpe2, demi ibu bersalin, saya menggagahkan diri jugak untuk membuat cake nih.....

Percubaan pertama saya, nampak macam ok... tapi bila saya terbalikan jek bekas, alamak!!! permukaan karamel x cantik..... sebelahnya seperti bersopak2... uwwwaaaaaa..... rasa sadis dalam ati.... nampaknya saya kene buat sekalik lagik.... adessssss!!!!

Saya x puas ati, saya search kat pakcik google apa sebab cake saya jadik camtu, ooowwhhh rupa2nya, masa saya buat gula hangus, gulanya x cukup n x rata keliling bekas.... tu la pasalnya karamel saya sopak2....

Saya buat kali kedua, karamel dah ok, tapi alamak, keknya x seragam saiznya, bawah kecik, atas besar la plak... aduuhh... saya sms kat anim bagitau keadaan kek tu... riso bila anim makan nanti keknya x sedap...


Petang tu, anim balas sms saya, dia kata sedap... kek tu jadik. lain kali dia nak order lagik... puuhhhhh, semamat! lega ati saya......

Anyway, tq anim sebab order yek...

Harga : RM35 (berdasarkan 1 adunan - berat?, saya pun x pasti..x timbang plak)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sweet Bite Enterprise Template by Ipietoon Cute Blog Design