Wednesday 12 October 2011

New Thing In The House

Salam semua,

 Dah beberapa hari x update blog. Agak sibuk skit kat rumah n sekolah. Semalam tekak saya tiba2 teringin sangat nak makan carrot cake. dah lama ngidam nih... cuma xde masa nak membuatnya. Tapi semalam, tekak ni rasa dah gatal sangat nak makan carrot cake. So petang tu, lepas amik anak balik sekolah agama, saya terus pi kedai mencari segala keperluan untuk membuat carrot cake.

Malam tu, saya pun mulalah operasi saya. Buku magic saya buka, bahan2 saya sediakan... Dengan berpandukan resepi yg saya salin dari siapa yek... saya pun dah lupa saya amik kat blog mana.... mulalah saya bergrrrr sana sini,  dan akhirnya, siaplah adunan saya untuk dibakar.

Dalam buku magic saya, dia suh bakar 25-30 min pada suhu 180C, aiseh..bila dah cukup masa x masak plak kek saya. saya tambah lagik 15-20 minit.... alhamdulillah..bila kluar dari oven tu....semerbak jek bau serbuk kulit kayu manis....x sabar rasanya nak makan.

sementara tunggu kek sejuk, saya pun mulalah operasi kedua iaitu membuat cream cheese nya. x nak buat banyak, sebab saya x nak topping ngn cream cheese,  teringat masa try buat kek velvet tempohari, saya cover ngn cream cheese, rasa muak yg amat sangat... x lalu sgt nak makan.. jadik saya buat skit sekadar untuk melayer carrot cake ni dgn 1 layer jek.

Akhirnya, siap jugak kek saya.... saya pun potong skit untuk ditest rasanya... bila masuk jek mulut, nyum nyum... pergghhhhhh, sedap rupanya.... macam ni la gamaknya rasa carrot cake kot.... ahahahaha puji diri sendiri... n kredit pada yg resepinya saya share...(sori lupa sapa punya).

Saya bawak skit tadi pi sekolah, fuuuhhh...ramai yg puji carrot cake saya...alhamdulillah. berbunga kejap hati saya. Macam x percaya, sebab hari ni jek saya dapat tempahan 4 kek 1 cupcakes. Dan tambah dua lagik tadi, bila sorang kawan sekerja call nak order carrot cake jugak. Jadi jumlah smeuanya ialah 6 kek n 1 set cupcakes. Ishk3x..hebat penangan kek nih...

Syukur pada mu, Ya Allah.....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sweet Bite Enterprise Template by Ipietoon Cute Blog Design