Thursday 13 October 2011

Tambah Ilmu Siri 4

Lepas dapat order CMC dari rakan2, tiba2 dtg balik semangat berkobar2 saya untuk menambah ilmu baking di dada. Saya pun pi blog sis lea. carik kelas apa yg saya boleh masuk... Then, tanggal 8 Oktober, saya masuk kelas fondant bantal...

Seronok sangat blajar kelas Sis Lea ni... terasa macam dah kenal lama sis ni... sangat peramah..sis selalu cakap dia tu sis lea murai.com. ehehehehe... lawak tul..ada jek bende dia nak story mory.... x reti duk diam... dan yg paling best.. dia x kedekut ilmu.. xde satu pun bende yg dia rahsiakan... sebab dia tau..orang yg masuk blajar kelas dia, lepas ni hala tujunya adalah untuk berniaga.... dia pun ada pengalaman sendiri bila pi blajar ngn org lain.. jadik dia kutip pengalaman tu... n jadikan panduan untuk bengkel kek dia... toce2 sis....sayang sis!

Masa belajar tu, saya bersama dgn 2 org kakak lagik iaitu Kak Saliza n Kak Noor (ni kawan sekerja saya). Best bila kita dapat kongsi2 idea kan...
So, inilah rupa kek fondant bantal saya.... pilih warna cream... kunun2 nak warna macam gold diraja..perasan! Cantik..cantik dah.. tapi bentuk timbul kat bantal kek tu x berapa nampak..sebab kata sis, saya x rolled  dgn kuat pattern tu atas fondant. Saya paling suka rupa ropol2 tepi bantal n bunga carnation.... cantttiiiikkkkkk!!  suka 100x. ekekekekeke... Dalam fondant ni, sis bagi kami resepi kek oreo. sis kata nak buat kek bantal, jgn guna kek yg lembut..sebab nanti bila lapik ngn fondant, bantal jadik tenggelam plak... okies sis!




So, lepas ni, sapa2 nak order kek fondant bantal, boleh calling2 saya yek.... ehehehehe

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Sweet Bite Enterprise Template by Ipietoon Cute Blog Design